tisdag 12 februari 2019

vakat vildsvin och dov..

Ännu ett pass på kompisens mark. Idag var jag på plats kl 0715 och gick sakta mot passet. Jag tyckte mig höra ljud som kunde vara från rulltunnan.. Jag smög men de frusna eklöven gjorde det omöjligt. Jag kunde inte se något på åteln men tunnan var flyttad och halmen utströdd. Jag satte mig i gömslet och sprayade lite tjära för att dölja min vittring.. Jag satt kvar till kl 0930.. Sen kollade jag åteln.. Trädet som jag tjärade hade flera nya hack sedan igår.. Majsen som jag strödde i halmen var borta.. Tunnan var inte riktigt tömd som väl var.. Jag åkte bort och kollade den andra åtelplatsen.. Tjärträdet var orört men all majs var borta.. troligtvis hade hjortarna varit framme och ätit.. Bilder från första åtelplatsen..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar