onsdag 13 februari 2019

kikar på belysning mm

Börjat kika på åtelbelysning och grejer till grisåtlar.. Tänkte att jag ska ordna belysning och spridare till 2 åtelplatser till.. Den spridaren som jag har sedan tidigare verkar inte finnas kvar att köpa, det är en liten puck som man sätter 4 AA batterier i, sen går det ställa timer så den sprider 4 gånger och 1-20sek per spridning..På 5 sek om dagen så håller batterierna i 3 månader.. Belysning ska jag fixa med skymningsrelä så det lyser svagt varje natt, sen ska jag ha dimmer så jag kan höja ljuset precis så mycket som behövs vid jakt.. Visst vi går mot ljusare tider men i min värld så tror jag att grisarna dyker om när det är som allra mörkast på natten om de är lite skygga.. Inatt fick jag ett tomt kort från åtelkameran vid vaktornet.. jag antar att det var räven som sprang förbi.. han fastnade på bild natten före.. Jag funderar på att fixa några kameror till, eller om jag släpar upp min kamera till kompisen ett tag.. jag är nyfiken på mängden grisar där uppe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar