lördag 17 november 2018

traktorn..

Traktorns batteri har gett upp..  Det vill inte laddas... Tråkiga pengar att lägga på batteri tycker jag..men man blir ju tvungen.. På tal om tråkiga pengar så råkade jag ut för andra tråkiga utgifter. I Göteborg finns det trängselskatt..en avgift på några futtiga kronor. Förra året råkade jag ut för att jag missade betalningen pga jag inte fått någon räkning i brevlådan.. det blir en straffavgift på 500kr direkt! alltså ingen vanlig påminnelse först. Jag skaffade således en digital brevlåda för där kan inte posten försvinna. Och när man får trängselskatt att betala så får man ett mejl om att det finns post. Inga problem då!! Men häromdagen fick jag mejl och gick in i brevlådan och kikade.. Då var det 2 olika räkningar.. en på 516kr och en på 518kr!! Tydligen hade betalningen missats i augusti.. och givetvis hade jag kört med 2 olika bilar genom stan.. Sura 1000kr extra att betala.. Nu har jag fixat autogiro på trängselskatten så nu ska det väl inte kunna gå fel!!! eller så kommer någon att stjäla min regplåt och köra fram och tillbaka 1000 gånger så det dras ett fetingbelopp.. vi får väl se...Irriterande hur som helst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar