lördag 29 september 2018

sprungit ett trail-lopp

Idag gick skogsmaran av stapeln.. Jag hade börjat prata om att springa halva redan i våras så det var inte läge att backa ur nu.. För en månad sen ungefär så gick jag banan för att se hur den såg ut.. Träningen hade inte gått som jag tänkt.. jag trodde nog att jag skulle hunnit med några turer över milen också.. Morgonen startade med snuva och magras.. men jag ger inte upp så lätt.. Jag tryckte i mig en skål havregrynsgröt med en banan och kanel.. Klockan var 0730 då jag ville äta i god tid före start.. Jag var på plats en halvtimme före loppet för att kunna efteranmäla mig.. Klockan 10 gick starten.. Min plan var att ta det lugnt och lägga en halvtimme på de första 5km.... Det funkade bra, hade 27min till första kontrollen.. Men vid nästa kontroll hade det gått 1h och 8min så det kändes som jag tappat tempot.. men det visade sig att andra kontrollen stod på 11km.. Tempot var rätt ok då.. Målet för dagen var att ta mig runt och i mål men nu kändes det som att det flöt på bra.. Stenar, rötter, lera, berghällar, träspångar och upp och ner... Bitvis var det besvärligt.. De sista backarna valde jag att promenera uppför.. Sen kom det en besvärlig nedförsbacke som var smärtsam att ta sig ner i...muskler och leder var trötta och ömma... Väl nere så var det inte så långt kvar till mål.. men gruset övergick i asfalt.. det kändes hårt.. och med publik så krävs det att man spurtar och inget promenerande där inte! Jag kom i mål på under 2h och 30min.. sjukt nöjd!!  Vilken glädje!! mitt livs längsta lopp!! Nu blir det vila för muskler och framförallt leder ett tag... Men det ska nog bli nåt mer lopp i år!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar