söndag 2 september 2018

cyklat ett lopp..

Idag åkte jag till Alingsås och ställde upp i Mjörn runt. Ett motionslopp med 3 olika sträckor.. 3 mil för familjen, och 6 mil och 10 mil för de som ville cykla längre.. Starten gick och vi körde lugnt ut genom stan.. sen började deltagarna att dra på.. Jag öste på och körde ifrån ett gäng.. Men jag blev omkörd av några klungor också.. Efter 3 mil började min rygg att ömma...Men det var bara att trampa.. 5 mil nådde jag efter 1h och 50min.. Och när jag närmade mig 6 mil så trampade jag som en galning tyckte jag.. men en klunga på 6 pers kom ikapp och lät mig ligga först och dra.. Efter ett tag cyklade en kille fram och lät mig vila bakom.. men han tröttnade efter en minut.. en annan la sig före och nu kunde man åka efter några kilometer. Vid 7 mil svängde gänget in i vätskedepån men jag fortsatte vidare. Stötte ihop med en kille som jag snackade med ett tag..  Vi blev omkörda av en klunga och han hakade på dem, jag orkade inte hålla det tempot. Vid 8 mil trampade en tjej förbi mig i en uppförsbacke.. mina knän hade börjat ömma...men tung som jag är så kom jag snabbt ikapp henne i nedförsbacken som kom bortom krönet. Jag la mig bakom och efter ett tag lät jag henne ligga bakom mig.. sen växlade vi tillbaka och höll ihop in i mål på 10 mil. Tiden blev 3h och 38min för min del så det blev ungefär 27.5km/h i snittfart. För att vara min första cykelsommar med racer och mitt andra lopp så var jag nöjd...jag har faktiskt aldrig cyklat mer än 9.2 mil förut.... Det blev ännu en medalj att hänga på väggen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar