torsdag 6 september 2018

bondgårdsrens..

Åkte bort till bonden för att vittja grävlingfällan på morgonen. Fällan stod fortfarande öppen och betet låg kvar. Plommonen som jag slängt utanför var borta. Jag gick till kossornas foder och ställde mig.. men kajorna satt redan på marken en bit bort. Med tanke på skjutriktningar och hus så kunde jag inte skjuta mot dem.. Jag gick och satte mig bakom ladan istället.. Mina bulvaner hade jag ställt ut så någon fågel borde jag lura. Först ut var en kaja, den störtade rakt ner i taket. Nästa fågel blev en kaja det med. Tredje fågeln blev en kråka men nu gav jag upp.. Det var lite för dåligt drag på dem. Jag åkte bort till gården där min norska kråkfälla står... Och där var det bättre.. 1 kråka.. 7 duvor och 4 kajor fick jag ner. Fåglarna slängdes i och invid mina grävlingfällor som står bakom gården.. Det syntes tydliga stigar i gräset.. antagligen grävling eller räv som springer där. Jag väntade med att gillra fällorna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar