måndag 20 augusti 2018

varit på Mallorca

Jag har aldrig varit något fan utav solresor.. jag är lite för miljömedveten och vill oftast lägga pengar på annat. Förra året fick frugan som älskar att resa åka själv 3 eller 4 gånger. Jag ville inte åka med...resa mitt i jaktsäsongen kan man fetglömma. I år gjorde jag ett undantag..  det var ju trots allt 16 år sedan min förra utlandsresa...  Flyget gick till Mallorca.. en resväg på ungefär 3h.. rätt lagom. Sen blev det en timmes busstur till hotellet i Alcudia. Hela familjen var med så vi hade bokat ett barnvänligt hotell med pool och närhet till strand. All inclusive var det också.. Jag som är lite rastlös av mig hittade ett gym i källaren så det blev 4 pass under veckan. Tanken var att löpa längs med stranden en dag också men det föll bort.. stranden är ungefär 1.4 mil så det hade funkat fint. Frukosten bestod av buffe av allsköns blandning.. även här fick jag gå emot mina principer och äta utländskt bacon och utländska ägg.. Lunch var buffe även den och det blev 2-3 tallrikar mat.. öltunnans kran användes flitigt. Till middag var det liknande buffe som lunchen.. 2-3 tallrikar käk och några glas öl.. men till middagen blev det en tallrik efterrätt också.. varje dag. Framåt kvällen hägrade baren.. pina colada, mojito, whiskey, san fransisco, bailys, öl och flertalet rom å cola. Förmiddagarna var det bad i poolen och på dagen, eftermiddagen och kvällen satsade vi på bad i havet. 30-35 grader i luften och nästan lika varmt i vattnet. Mycket sevärdheter längs stranden fanns det också så det var bra att solbrillorna åkte med. Jag upptäckte nåt större djur ute i vattnet ena dagen då vi badade.. en vattenstråle sköts upp och en svart fena visade sig. Jag tror att det kan ha varit en val av något slag.. Hela familjen besökte akvariet i Palma men det får bli ett eget inlägg. Jag kollade även upp kostnaden för att hyra racercykel.. det hamnade på ca 20 euro per dag om man hyrde en vecka. Under resan träffade jag på en gammal arbetskamrat och hennes familj.. och dessutom lärde jag känna ett par och deras son ifrån Bristol i England. Det blev många timmar att öva på sin engelska och de tyckte faktiskt att jag var riktigt duktig..det blev jag stolt över.
Sista dagen handlade jag lite pluntor av olika sorter.. bananlikör..gin mm.. Kanske hittar jag tillbaka ner till Mallorca men då satsar jag på träning.. hyra cykel, löpa och köra swimrun.. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar