måndag 2 juli 2018

Skyddsjakt på grävling..

Jag sköt en grävling på bondgården häromdagen.. men det fanns minst 2 till att skjuta. Grävlingarna hade byggt bo under ett uthus och bonden ville inte ha dem där. Sen äter de av fodret men det är inga större mänger.. Jag satte mig vid "foderkorvarna" som förra gången.  Första grävlingen kom från uthusets håll och sprang rakt mot fodret. Pang pang så låg den där. Det skulle finnas 2 ungar enligt bonden och mamman sköt jag sist.  Jag ställde mig bakom ett gäng ensilagebalar och passade där den första kom ut. Nån halvtimme senare började det prassla...ut kom nästa och jag sköt.. pang.. Den la sig men visade sig vara en vuxen hane.. Då fanns det ju ytterligare en grävling kvar.. Jag stod kvar och något senare började det prassla igen.. Nästa grävling men den sprang ut på grusplanen utom skotthåll. Jag fick smyga mig närmre och det visade sig att den krupit upp i "foderkorven" och stod och krafsa och smaskade för fullt. Pang sa bössan och pang igen.. Kvällens 3e grävling var skjuten.. nu borde det inte finnas fler i husgrunden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar