onsdag 27 juni 2018

Rävfällan del 2

Fortsatte byggandet av min nya rävfälla. Jag lade ut 4 reglar 45x45 på golvet jag byggt tidigare. 110cm långa gjorde jag dessa. Jag la dem längs med golvets tvärgående reglar. Sen spikade jag fast trallvirke 28x120. Första väggen restes och fästes upp. Andra väggen byggdes på samma sätt och nu hade jag en rak vägg att lägga reglarna mot. 2 utav 45x45 reglarna gjordes 150cm långa.. Tanken är att bygga tak på fällan sen så egentligen skulle jag skjutit upp alla reglar på höjden. Trallvirke sågades till i samma mått som golvbredd och väggtjocklek.. 104cm med andra ord. Jag fäste en bräda i var ände på fällan.. ca 10cm in från ändarna. Sen mätte jag ut mitten på fällan. Lade en trallvirkes bit mitt över fällan. Lade sen dit en bit till på var sida. Dessa tre ska bli takluckan. Sen spikade jag på några brädor åt vardera håll från luckan. Virket tog slut så fortsättning följer..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar