onsdag 23 maj 2018

Testat nya racercykeln..

Körde en testrunda med min nyköpta racercykel.. Det var lite läskigt att knäppa fast skorna och trampa iväg i en annorlunda ställning mot vad man var van vid.. Bilisterna susade förbi i hög fart och de var inte många centimeter bort.. När jag trampat närmare milen på stora vägen så svängde jag in på en mindre. Efter 1h vände jag hemåt.. Det blev 43.8km på 2h totalt..  Det fick räcka för sadeln hade jag nog satt för lågt... och jag brukar ha pedalerna mer i hålfoten när jag cyklar tror jag.. med cykelskor så har man pedalerna under främre trampdynan..och det går inte flytta fötterna som man vill på känsla.. de sitter ju fast.  Styret var helt ok även om det känns vingligare än en mtb.. Växlarna har jag lärt mig nu och det var ett redigt trampande..  Öm i skinkor...insidan lår..framsida och baksida lår.. och troligen spände jag mig också då det ömma uppe mellan skulderbladen..  Men riktigt kul ändå..det här ska jag bli grym på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar