söndag 27 maj 2018

Cyklat ett lopp..

Fick för mig att jag skulle testa ett cykellopp och hittade Öresjön runt.. Lika bra att ta sig dit och pröva lyckan tänkte jag. Proffsen cyklade 116 km.... men jag nöjde mig med 58km.. Då det var mitt första cykellopp med nya hojen så var det väl lika bra att ställa sig sist vid starten.. så man får se hur det funkar och sånt.. När starten gick så var det bara att trampa efter... jag insåg i första backen att min vikt fick mig att rulla ikapp framförvarande ganska lätt.. Jag trampade på och körde om... en efter en..  Till slut var det bara några spänstiga typer i täten.. jag hakade på dem de första 20km.... När jag passerade 30km kollade jag klockan.. 70 min hade gått! Aj då..jag trodde jag skulle hunnit dit på 60 min..  Det blev till att trampa på..  vid 40km såg jag de framförvarande en bit bort.. Men nu började det gå uppför.. mjölksyra.. ömma muskler och smärta här och där började ge sig till känna..  Täten försvann.. men plötsligt fick jag syn på 2st.. ett hårt trampande tog mig ikapp dem.. men det visade sig vara ett par på privat cykeltur..  Jag trampade vidare och när det var 10km kvar till mål så letade jag fram den sista orken.. men nu var det uppför! En kille kom cyklande och körde förbi mig.. surt men det var dagens enda som körde om mig.  Jag tog i och kom ikapp 2 andra cyklister.. cyklade om den ena och trampade i mål.. 2h och 20min!  Loppet var jobbigare än väntat men med en snitthastighet av ca 25km/h så fick jag väl vara nöjd..  Nya cykeln hade ju bara rullat 7-8mil med mig på..
Eliten som cyklade långa rundan kom in på 2h 50min ungefär.. en snittfart på 40km/h!.. helt sjukt! Jag behöver träna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar