lördag 31 mars 2018

Tränat med pt

Svängde förbi gymmet strax efter lunch.. Började med cykeln och trampade i 20 min. Sen skulle jag gå på maskinerna och köra benspark.. Hann väl köra några gånger men sen dök kompisen upp.. Han är personlig tränare och han tyckte att maskinerna var helt förkastliga. Kör med stången istället var vad han sa. Varför inte? tänkte jag och fick en grundlig genomgång av momenten.. knäböj.
marklyft och bänkpress... Det är en hel del teknik och när man gör rätt så kan man bli bra mycket starkare..  Vi körde en omgång chins också.. fast jag som har svårt för att koppla in ryggen kämpade i uppförsbacke.. Jag fick använda 3 gummiremmar som draghjälp.. Efteråt körde jag knäböj på ett ben i olika varianter.. Som avslut körde vi slut på biceps och triceps.... dubbel bicepscurl och repet i trissan för triceps..Fick även en ny övning för lilla huvudet på triceps.. med en lätt vikt på 4 kg.. men det var tungt!  Några enarms axelpress med hantel fick avsluta passset för dagen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar