måndag 26 mars 2018

Skyddsjakt..

I morse bar det av till bondens åker.. Jag var lite sen så en hel del gäss hade redan dykt upp. Jag släpade ut mitt liggömsle och ett gäng bulvaner.. Hunden fick stanna i bilen. Gässen kom men de genomskådade min bluff..  Jag fick bättra på det naturliga camouflaget..  Men nu hade säkert 200 gäss sett vart jag befann mig. Strunt samma det borde komma kråkor och gässen lär ju sticka när det smäller..  Tyvärr hade kråkorna valt något annat område idag.. En kråka blev skjuten.. men inga gäss..  Jag fick en fin morgon ändå med massa tranor..svanar och gäss kring åkern... Några gånger skrämde jag upp gäss som landat längre bort på åkern.. förhoppningen är att de väljer något annat område för sitt fodersök... I annat fall får jag göra en insats igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar