torsdag 8 mars 2018

Pimpelfiskat..

Idag gick jag ut på isen med farsgubben. Vi testade att pimpla vid en grundrygg mitt i sjön.. Tidigare år har vi fått rejäla abborrar där.. flera över kilot. Jag fick två abborrar och sedan blev det stumt i linan.. Den tredje abborren klev av men det kändes tydligt att den var större. Det kom ett nytt hugg och nu krokade jag en abborre på runt 3hg.. Jag tog kort på dessa jämte skryllan.. Jag hittade 7 abborrar i ett annat hål och 5 i ett annat. Vi testade en risvase och en annan grundrygg.. i ett hål hittade jag 10 abborrar.. det är skoj när det blir riktig huggsexa... Farsgubben skulle förklara för mig hur jag skulle pimpla men jag skratta bara och frågade vem som hade fått flest.. jag fick 25 abborrar men farsgubben fick bara 10.. Det var skoj att pimpla så det får bli fler vändor ut på isen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar