fredag 9 februari 2018

Vakat..

Åkte till vaktornet tidigare än vanligt...
Jag var på plats vid 18 och började med att tömma en majsbomb 10m framför tornet.. sen kastade jag en näve frolic ut mot åteln..och därefter gick jag till tornet och spraya tjära på tornets ben.. Det borde få grisen att våga sig fram om den kommer tänkte jag. Jag hann inte klättra upp i tornet förrän jag hörde en rävtik locka knappa 100m in i skogen.. Då var jag förmodligen upptäckt också så minst 2h får jag vänta..  Framåt 2100 började det skälla och vissla/yla av rävar.. Jag hade 3 olika läten samtidigt så det finns tydligen 3 rävar till att skjuta.. Det verkade som de följde skogen bortåt mot bondgården.. Runt 2200 hördes nånting under tornet..typ som en räv kom springandes och vände av vittringen.. Vid 2230 började en räv skälla varnings/alarm skall så vinden låg nog fel.. 2330 packade jag ihop även om det kändes surt att gå hem utan räv och gris.. nu hoppas jag att rävlarmet blinkar och låter inatt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar