fredag 2 februari 2018

Vakat..

Kunde inte bärga mig att testa nya tornet.. Jag satt hemma och väntade på att det skulle bli kväll.. men klockan 1800 åkte jag.. Månen lös med sin frånvaro.... Jag tänkte att den tittar nog fram snart.. och så gick jag till tornet. Innan jag klättrade upp så slängde jag några frallor över bäckdiket...Kommer en räv eller gris så borde den stanna till längs sitt promenadstråk om där finns nåt ätbart. Vinden blåste nordostligt..så den isande vinden låg på rätt in i gluggen.. Jag började frysa efter 30min..ögonen rann och fötterna frös till is.. Jag insåg också att jag borde haft en liten pall att sitta på..typ 20cm hög.. Eftersom det inte gick att se nåt på åkern så testade jag att lägga mig diagonalt i kojan.. och jag tror att man kan sova riktigt gott i tornet i sommar/höst.. Efter en timme hörde jag en rävtiks läte..och en halvtimme senare hördes ännu en räv..eller samma? Klockan 2050 hördes hundarna skälla i hundgårdarna några hundra meter bort..  var det gris? räv? eller rådjur påväg? 2100 tittade månen fram och nu lös den som en strålkastare...  Men 2130 insåg jag att det knappast skulle bli varmare.. jag packade ihop men har hunnit tänka igenom några grejer som ska fixas på och till tornet.. Jag klättrade ner och ett rådjur började skälla 200m bort...troligtvis rådjuret som hundarna skällde på tidigare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar