torsdag 15 februari 2018

Vakat räv och gris..

Kom hem vid 2145 och hörde räven skälla bakom huset.. Det väckte jaktlusten så jag åkte till mitt vaktorn.. Knappt 1km från tornet sprang det 2 rävar över vägen.. Jag körde ner till tornet och klättrade upp.. klockan var 2220.. Det var tyst och jag kunde inte höra några rävar skälla.. vid 0100 började det prassla som rävspår bakom tornet.. det kom närmre och stannade under tornet. Jag satt still men sen hörde jag hur det sprang mot bilen.. Jag vet inte om jag såg någon räv ute på åkern eller om det var skuggorna som spelade mig spratt.. men vid några tillfällen inbillade jag mig att räven var framme.. Vid 0200 testade jag att göra lite muspip med munnen.. och efter 5 lock så hörde jag en räv mellan tornet och bilen.. den lockade med sitt lätt ylande/hoande läte.. Jag satt tyst till 0230 men sen valde jag att åka hem tomhänt.. Jag klev ner från tornet men det kändes inte skönt att gå med köldstela fötter.. Jag frös mer eller mindre hela natten och när jag vaknade så hade förkylningen slagit till..och åtelkameran hade tagit ett kort 0330.. det var säkert räven även om den inte syntes på bild..  Idag blir det inget gym..och det blir inget vak på några dagar heller....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar