tisdag 20 februari 2018

Gårdagens vak

Igår kväll satte jag mig i mitt gristorn vid 2215
... Det dröjde några timmar innan jag hörde några rävar. Det lät som det var minst 3 olika rävar som gick i närområdet. Vid 0100 ungefär så såg jag en mörk skugga i högra kanten på åkern... Skuggan rörde sig ut på åkern och det visade sig vara en räv.. jag siktade på den men då den var 100-150m bort så hoppades jag att den skulle komma närmre.. Det går absolut att skjuta räv på det hållet men har man någon gång bommat en räv så vet man hur irriterande det är. Jag hoppades att den skulle komma och känna doften av köttet jag lagt ut..men vinden låg ju åt mitt håll och räven fortsatte bortåt. En uggla flög förbi tornet under natten och 4 rådjur sparkade fram mat framför tornet. Någon mer rävobservation blev det inte och jag åkte hem vid 0315..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar