fredag 16 februari 2018

Fjollträsk..

Bonnläppen gör ett besök i hufvudstaden.. fjollträsk..eller Sveriges baksida som man brukar säga.. Det är spännande då senaste besöket var för över 30 år sedan.. Kungen skickar aldrig några inbjudningskort..... och högvakten har jag aldrig gått även om möjligheten funnits flera gånger..  På vägen upp från Götet såg jag 2 rävar..och dessutom en kvinna i äkta rävpäls.. jag var tvungen att säga till henne att hon hade en snygg jacka och det visade sig att hon var jägare också..hon tyckte att pälsen var ett bra miljöval och att man skulle ta vara på skinnen när man ändå sköt räv för viltvårdens skull. Jag höll med om att päls från vilda djur var bättre än oljebaserad syntet fuskpäls.. Framme i Stockholm irrade jag runt på terminalen..Jag testade burgar-kungen på sthlm's terminal och personalen fick mig verkligen att förstå varför man tycker att stockholmare är dryga.. det var ett uselt kundbemötande..för inte kan väl dialekten vara så dryg? Kändes som personalen stod och sov lite halvt.. Stockholms kollektivtrafiknät känns lite krångligt för en lantis.. jag stod vid spår 4 trodde jag.. men det var tåg spår 4 och inte pendeln.. det blev till att löpa några våningar neråt....Jag testade pendeltåget och kom att tänka på Markolios låt.. åååååka pendeltååååg..I'm a looser baby..jag har inget körkort...  Hursomhelst ska det bli intressant att utforska omgivningen... om man slipper ficktjuvar..det har de varnat om flertalet gånger i högtalarna..  Om kungen läser mitt inlägg så ser jag fram emot en inbjudan till slottet..så kan vi prata jakt och ta ett glas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar