onsdag 28 februari 2018

Bondgårdsrens och åtling

Gjorde en insats på första gården.. Kajorna har härjat på gården ett tag. Jag var sent ute..men någon borde man kunna få.. Jag ställde upp bulvanerna vid fodret och satte mig dolt..men fåglarna hade genomskådat bluffen då flera av dem sett min bil.. Jag åkte ner till vaktornet och slängde ut ett gäng abborrar som farsgubben pimplat upp. Sen vidare till nästa gård.. där lyckades jag klämma till en kaja när jag rundade ladugårdshörnet.. gött! Flocken försvann så nu tog jag en tur till tredje gården.. Alla kråkfåglar satt ute på åkern och längs med vägen.. Jag gick in på gårdsplan och fick se ett 10-tal skator sticka iväg. Jag ställde mig vid silon och vips kom 2 kajor över taknocken.. den ena störtade från himlen..  Den ena kajan slängdes framför vakkojan och den andra framför gristornet.. En hel del rävspår både här och där..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar