onsdag 17 januari 2018

Kollat vid vaktornet..åtlat

Åkte bort till vaktornet för att göra ett eftersök på nattens räv. Inte en droppe blod eller päls stod att finna.. bara ett hål i marken. Jag gick efter i spåret och efter några hundra meter hade räven stannat till.. och sen hade den fortsatt vidare.. i trav...Den verkar ha klarat sig helskinnad denna gång..  Tvärs över rävlöpan gick ett vildsvinsspår.. från skogen.. genom buskaget in till åtelns bakkant.. tillbaka igen och ut på åkern där jag lagt hundkulor.. in mot tornet på ca 50m håll.. och bort längs åkern och upp i skogen igen.. Rejäla klövar.. gissar på 80 kilo eller mer. Jag hällde ut min nya majsbomb i kanten på skogsridån som går ut vid åteln.. Nya hundkulor till räven.. den hade varit framme efter att jag åkte hem igår... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar