måndag 29 januari 2018

Gristorn..

Började bygget av ett torn i fredags.. Det blev två halvor att lägga på takräcket.. och sen kapades brädor till golv och de andra två sidorna. Eftersom jag jobbade i helgen så fick jag greja vidare idag. Delarna kördes till bonden och bars ut till ett tilltänkt ställe vid åkern.. Att det ösregnade struntade jag i.. är man jaktidiot så är man. Tornet restes och golvet spikades.. Jag fick åka och köpa några brädor och reglar extra.. och en presenning till väggarna.. camouflagenät hade jag i bilen. Tanken är att sitta på golvet i tornet,eller på en låg pall.. Jag ska slänga på ett plåttak... hänga nåt för dörröppningen och maskera det hela lite bättre.. eventuellt sätta några extra stöttor. Blott 100m framför tornet låg det spillning från vildsvin.. och knappa 15m framför gick en vältrampad stig i åkerkanten.. Det här kommer nog bli bra... när det är klart..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar