onsdag 13 december 2017

Gårdagens rävvak

Igår åkte jag till vakkojan på bondgården. Klockan var 2200 när jag startade mitt vakpass.. bonden blandade foder och väsnades till 2350... Sen blev det tyst.. men det var väldigt tyst..inte ett ljud eller nåt. Jag kollade klockan och den var 0047.. Jag satte mig och räknade sekunderna.. först till 60 tre gånger..  och sen räknade jag till 600 och hade inte räven kommit då så skulle jag åka hem.. Jag kom till 550 och då fick jag se nåt ute på åkern. Tittade i kikaren och det var en räv..  den var på 120m håll så jag ville ha den närmre.. den kom in på 80m och iskall som jag var ville jag ha den ännu närmre. Men då gick den bakom några balar.. ytterligare 2 rävar hördes skälla till höger på åkern... 3 rävar med andra ord. Jag satt kvar till 0200 men de vågade sig inte fram..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar