tisdag 10 oktober 2017

Bondgårdsrens.

Åkte till bonden vid 8-snåret. Det var glest med fågel på gården då de gödslat på en större åker i närheten.. Men 2 kajor och 1 duva trillade i backen. Bakom ladan fanns färska räv och grävlingspår..  Bondens son berättade att det vart nåt djur och grävt på en annan gård som de sköter,antagligen en grävling.. Lika bra att åka dit.. Jag började med att skjuta en 1 kaja och 1 duva.. sen kollade jag där det var grävt.. Och mycket riktigt så hade en grävling vart framme.. det fanns en tydlig toalettgrop..  Kul!
Jag åkte till ännu en gård.. men där var det tämligen dött.. 1 kaja for i backen.  Den kajan gick jag och slängde nere vid min grävlingfälla i åkerkanten. Får se om jag kan gillra upp fällorna i nästa vecka... grävlingarna bör vara feta och fullpälsade nu.. Nere i åkerkanten hittade jag ett fågelbo i ett buskage... ett gediget bygge..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar