måndag 18 september 2017

Hushållsmekaniker...

Idag fick jag leka reperatör på hemmafronten.
Diskmaskinen vägrade att släppa ut vattnet. Jag lossade silen och gjorde rent.. Gjorde ett nytt försök men det gick inte ändå. Lossade plastkåpan över pumpens lilla propeller och gjorde rent där med. Men det hjälpte inte.. jag fick dra fram maskinen och plocka loss slangar och kontakt. Sen hämtades kompressorn i garaget. Jag tog och blåste bakifrån i avlopps-slangen.. och det bubblade upp en del fettklumpar i maskinen. Jag hällde ner några glas vatten i slangen och blåste igen.  Efter att ha öst ur vattnet så kördes maskinen igen.. och den funkade! Där tjänade jag runt 3000kr på en timmes jobb.. trodde nämligen att det var dags för en annan maskin.. Ikväll blir det jakt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar