måndag 4 september 2017

Gårdagens jakt..

Igår gjorde jag ett försök med kråkorna på morgonen. Jag staplade upp ett gäng lastpallar där jag kunde gömma mig. Bulvaner ställdes ut och klockan var nu 0515.  Men det var en seg väntan.. första kråkan hördes 0600.. men första fågeln kom väl inte förrän 0630.. Och märkligt nog kom de från helt fel håll än vad de brukar. Vädret var fint och de flög på tok för högt. Inte en enda kaja eller kråka kom inom skotthåll. Men duvorna flög lägre så 3 st tamduvor blev det. Dessa hamnade på åteln. På åteln fanns nya grisspår så jag beslutade mig för att vaka till kvällen. På kvällen när jag kom till åkern så höll bonden på att tröska.. Jag satte mig i tornet för kl2000 borde det vara klart. Ett rådjur och en hare sprang från tröskan. Framåt 2130 var bonden fortfarande inte klar men det hördes nåt under tornet.. förmodligen räven. Jag gjorde mig beredd men då vände bonden åter med tröskan och djuret försvann. Jag åkte hem istället för nu var det bra mörkt... Imorse tänkte jag åkt och jagat men orkade inte upp.. får göra ett nytt försök imorgon bitti istället..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar