tisdag 8 augusti 2017

Åtlat..

Var iväg hos polaren och hämta åtelmaterial.. 7st sopsäckar fyllda med gåsrester.. Därefter for jag vidare till mitt vaktorn.. Det skulle bli spännande att se om räven vart framme.. Senast la jag några kråkor helt öppet.. På vägen till tornet såg jag några kråkfjädrar..gött! Nåt hade vart framme! Men jag blev lite förvånad.. i traktorspåret var det en sölgrop och spår av vildsvin fanns! Vetet är mjölkmoget så nu har de kommit ner från skogen.. Jag har hört dem förut härom året. En sopsäck gäss slängdes ut i buskaget.. Jag kontaktade bonden och han hade också sett spår av gris.. och han lovade att hjälpa till med atta släpa om jag sköt nåt.. Jag for vidare hemåt och dumpade en säck gäss vid mitt konstgryt... ytterligare en säck på hemmaåteln... och en säck i kanten av en bäckravin..  Några säckar ska en annan rävjägare få utav mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar