lördag 8 juli 2017

Vakat räv..

Satte mig i vaktornet vid 2000.. Solen sken efter dagens regn...Några korpar hördes i övrigt var det lugnt. Vid 2200 tystnade det och en valp dök upp i hjulspåren i vetet.. Jag höjde bössan och gjorde ett muspip med munnen.. räven tittade upp och skottet gick. Räven låg kvar... En stund senare kikade en försiktig liten valp fram.. antagligen blev den skrämd förut och jag tänkte ta första bästa chans. Valpen visade bredsida och jag sköt.. Det blev ett illvrål och räven skuttade ut i vetet! Men det såg ut att ta stopp.. Jag beslutade mig för att kolla efter medan det var ljust. På skottplatsen fanns rikligt med blod.. den kan inte ha kommit långt. 10m in i vetet låg den.. stendöd. Räv nummer 5 och 6. Faktiskt 5e räven från samma torn på 3 jakter.. Jag åkte till vakkojan på bondgården och vakade 1h.. utan resultat..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar