tisdag 4 juli 2017

Testat en av de andra gårdarna..

Kollade läget på en annan gård. Där flög rikligt med fågel så jag kunde inte låta bli att svänga in. Alla kajor lättade när jag parkerade.. jag gick bakom ladan och kikade. På min kråkfälla satt en kråka så jag smög mig närmre.. pang! Ute i hästhagen satt några kråkor till.. en hoppade upp på en stolpe så den sköt jag. Med 6 st hästar i hagen så fick den ligga kvar.. En flock duvor cirklade runt silon.. jag sköt 5 st.. men en landade på silons gallerplattform och en störta in i silon.. Jag kastade fåglarna framför min vakkoja där jag har mina grävlingfällor ståendes. Jag behöver trimma gräset framför kojan och det funderade jag på att göra nu.. men det sket sig för jobbet hörde av sig och hade kris..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar