onsdag 5 juli 2017

Mc'n

Den där hojen alltså.. Den skulle varit igång för länge sen.. När jag äntligen fick hem startkopplingen så kom nästa delikata problem. Jag behövde en svänghjulsavdragare. Farsgubben svetsade och borrade och efter någon dag hade jag en. Sen kom nästa bekymmer.. muttern på axeln satt som berget. Var den vänster eller högergängad? Den var gängad som en vanlig skruv så idag tog vi i rejält och drog loss den. Då kom nästa problem....skruvarna som håller startkopplingen var helt utslitna.. 3 maskinskruvar med insexhuvud.. på 2 av dem var skallarna så slitna så hålen var borta.. och på samtliga var gängorna förstörda.. Alla lösa delar hittades i motorn så jag behöver inte oroa mig för det. Nya skruvar är beställda och en bricka.. 180kr totalt och förhoppningsvis är de hemma på fredag.. sen ska det bli åka av!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar