måndag 31 juli 2017

Kråkmorgon..

Försov mig så jag var inte på bondgården förrän 0530.. Bakom ladan satt flertalet fåglar som stack när jag kom.. Jag riggade upp bulvanerna och gömde mig bland nässlorna som vanligt. Ganska omgående kom en kråka som fick smaka bly.. En stund senare kom några kajor och jag fick en som dunsade hårt i plåttaket.. Borta i skogen skränade nötskrikor..
Jag sköt en duva och ytterligare en kråka.. men det var tämligen dött idag.. kajorna dök inte upp som konstigt nog. Jag åkte ner till åteln och parkerade.. jag gick ner på vetefältet för att kolla till grävlingfällan som står där i buskaget. Tyvärr hade getingar byggt ett jättebo i den.. Jag åtlade runt fällan.. Ringduvorna har samlat ihop sig till stora flockar så det blir nog bra jakt när det blir dags.. Ett rådjur gick ute i vetet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar