söndag 23 juli 2017

Kråkmorgon..

Gick upp vid 0400 och tog mig till bondgården..
Det var rätt dött och när äntligen en kråka dök så bommade jag den dubbelt upp.. Efter en timme så beslutade jag mig för att byta gård.. Jag åkte bort till den andra gården men jag kunde inte se några fåglar.. Jag gick runt ladan och det flög upp säkert 50 fåglar.. mest skator. Bössan var inte laddad för jag skulle ställa ut bulvanerna först.. men nu hade de sett mig. Jag ställde ut bulvanerna och backade in bland nässlorna.. Det kom en och annan fågel och skyttet var nästan 100 procentigt... Bulvanbilden var för bra för fåglarna landade i den.. och på marken ville jag inte skjuta dem.. På 2h sköt jag 10 kajor.. 3 kråkor.. 1 skata.. Därefter åkte jag ner till mitt vaktorn och trimmade bort mer gräs... nu hade jag tjockare trimmertråd så det gick bättre. Fåglarna fördelades i mindre bitar och blev åtel.. Nåt kattfoder gick inte se på marken så nåt hade varit där och ätit..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar