onsdag 12 juli 2017

Bondgårdsrens..

Ställde mig bakom ladan 0455 i morse.. Jag hade ställt ut bulvaner vid foderhögen och backat in mig själv bland brännässlorna. Ganska omgående fick jag skjutet 3 kajor..  Måsarna flög förbi på för hög höjd. Plötsligt började det prassla till höger om mig... kunde det vara grävlingen? Jag reste mig hastigt och fick se en räv 5m bort.. bössan svingades och jag fick en träff.. Den sprang ut på grusvägen bakom mig och jag fick snabbt iväg ett skott till.. 24grams 7.5 or är lite klent till räv..  Räven visade sig vara en vuxen.. fast en liten ungräv född förra året.. en hane. Den föll under skyddsjakt..  En kråka kom kraxande och även den stupa i backen.. Ena kajan låg kvar på ladugårdstaket men det blev en fin fyrklöver på bild. Efter att ha åtlat vid vaktornet så åkte jag bort till gården med vakkojan.. På vägen såg jag en älg.. nästan på samma ställe som jag såg ko och kalv häromdagen. Väl framme på bondgården så gick jag in i vakkojan.. En kråka kom flygande och landade på en kran som står på gården.. pang! Och efter en stund kom ännu en kråka.. pang! De blev till åtel.. och nu var det dags att åka hem och dricka kaffe...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar