onsdag 14 juni 2017

Rävarna..

Inatt pep larmet... jag kollade ut vid flera tillfällen utan att se något.. Men efter klockan 3 så fick jag syn på en liten räv vid hönshuset..
Den försvann när jag öppnade fönstret... men det var nåt annat som skrämt den.
Jag stod och tittade och fick se en jätteräv komma springandes.. Den såg ut att ha blivit skrämd av något. Efter ytterligare en stund så fick jag se en liten rävnos sticka fram.. Den var och rotade bland äggskalen på komposten. Den kom närmre så jag sköt den när jag fick chansen.. winchester super x gav knall och fall effekt med min krico 22wmr.. På morgonen kollade jag närmre på räven.. Det verkade vara en stor valp.. men jag fick nog konstatera att det var en vuxen räv av miniformat istället.. den var riktigt liten.. mindre än 5kg garanterat.. Den var inte heller så mörk i färgen som valpen som sprungit här. Det betyder att valparna är kvar och dessutom en större vuxen räv.. På morgonen var en av ankungarna utanför hagen så det var rena turen att den fanns kvar... vet inte hur den kommit ut men antagligen glipade grinden lite..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar