onsdag 14 juni 2017

Mekat med bågen..

Mekandet med bågen har fortsatt.. Nu har jag testat 2 startmotorer.. 3 startrelän.. 2 olika batterier hemma.. Lossat jordkabel och gjort rent och smörjt. Lossat och smörjt i säkringsboxen och säkringarna är hela. Putsat och smörjt kontaktstycken. Provat starthjälp..  Startmotorerna går när de är lösa.. inga problem. Strömmen kommer fram genom kablarna. Idag köpte jag ett nytt batteri för det jag hade visade bara 5 volt när jag tryckte in startknappen.. Batteriet är felet tänkte jag och monterade det nya batteriet efter laddning. Klick sa det.. jag mätte på batteripolerna.. över 12volt.. tills jag tryckte på startknappen.. då gick det ner på 5 volt även detta!! Imorgon skall jag greja med startknappen.. antagligen är det väl nåt fel på kablarna så plusen går ut i jorden eller nåt..  lagom irriterande när det är mc väder ute!!
Skulle hållt fast vid mitt gamla ordspråk.... jag vill ingen yama ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar