lördag 10 juni 2017

Fixat lite med valpen mm

Idag tog jag och fixade ena hjulhuset på valpen. Av med hjulet och skrapa bort lös underredsmassa. Sen på med stålborste och skrapa det sista. Jag kletade på ny massa så nu ser det fint ut. Egentligen skulle jag slipat mer och penslat på dinitrol först men det här fick duga. Igår grejade jag med mc'n och insåg att startrelät var kasst så nu har jag beställt ett nytt... det kommer i veckan. Igår körde jag dessutom sönder min gräsklippare.. hållaren till kniven sprack och den var gjuten i aluminium. Min kompis samlar på skrot och som väl var fanns det en likvärdig på en av hans gamla gräsklippare. Gräsklipparn är lagad och gräset klippt! Vårens gräsmattejobb med mossrivarn och kalk samt gödsel satte fart på gräset. Gräset behöver klippas var 3e till var 5e dag nu! Hönsgödsel är starkt! Under dagen har jag sålt några kaniner och fått in några slantar till foder....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar