måndag 22 maj 2017

Mekat med valpen

Idag ägnade jag lite mer tid åt valpen. Först tappade jag ur oljan ur motorn och lossade kardanen fram och bak.. Knutkorsen ramlade sönder och de var helt torra.. till råga på allt saknades nålarna som utgör lagret. Iväg till feltema och handla.. Knutkors till volvo 164 skulle enligt uppgift fungera... artnr 63-100. Hastighetsmätarewiren hade jag inte lyckats att demontera så jag gick in på Jula och köpte en ringnyckel 25mm.. Tanken var att kapa upp ringen med vinkelslipen så den gick att trä på wiren.. Men när jag kom hem så upptäckte jag att den var för liten.. otur!!! I min vrede så greppade jag en polygrip och kände på muttern.. och såg man på! Den lossade lätt och gick att skruva loss för hand. Jag lossa startmotorn och slavcylindern.. några stag och sen band jag upp växellådan och ställde en domkraft under. Sprängkåpan och växellådsbalken lossades och strax efter så kunde jag lirka loss lådan. Några av de beställda packningarna dök upp idag och resten borde komma imorgon..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar