onsdag 26 april 2017

Uppdatering..

Det händer inte så mycket jaktligt för tillfället.. Jag har ägnat tid åt annat.. Häromdagen var jag och köpte en ny leksak.. men mer om den framöver! Broder Tuck såg en grävlingunge springa över vägen idag så de har börjat att utforska världen utanför gryten. Mås och trut har hittat ut på åkrarna men det går inte motivera skyddsjakt på en nyplöjd åker.. så de klarar sig. Fästingarna har börjat invadera hundarna så nu har hundarna medicinerats..  Cyklingen med stövarn har jag lagt på is.. en granne menade på att det var dumt att börja för tidigt innan han är färdigväxt.  Åtlar och grisbesök har jag inte kollat på ett tag nu.. Uppkörningen för mc närmar sig! Dessutom har jag gått handledare kurs för att övningsköra med bil.. jag har lovat att hjälpa till med det. Häromdagen åkte jag lite för fort genom en fartkontroll. Jag gjorde en omkörning av en stannande bil på 70km/h sträckan.. och när omkörningen var klar blev det 50km/h och i samma sekund ser jag att någon gömmer sig bakom en lyktstolpe.. tvärnitar nästan men hinner bli uppmätt till 62km/h. Sura böter på 2400kr blev det.. det får man ta när man inte kör enligt reglerna..Nu lär man köra som en stoppkloss på vägarna ett tag iallafall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar