fredag 7 april 2017

Trädgårdsarbete..

Har grejat i trädgården idag.. Den där mossan i gräsmattan kunde jag inte låta bli att försöka få bort. Jag hämtade mossrivaren och började köra..  och 5h senare så var jag klar.. stegräknaren visade att jag gått 1.4 mil på gräsmattan.. inte konstigt att man började känna sig lite småtrött i benen. Jag åkte iväg för att handla kalk men den lokala byggfirman hade inte det i sitt sortiment.. jag köpte några säckar täckbark istället och rensade och fyllde upp runt bärbuskar och frukträd när jag kom hem. Sen fick jag ett konstigt ryck... städa bilen! Jag har kört med bilen lite drygt ett år och bara grovrensat bort det värsta. När jag lyfte på mattan där fram så fann jag ett stampat jordgolv..haha.... 5cm tjock lerkaka.. men nu är bilen ren och fin..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar