måndag 3 april 2017

Jaktmorgon..

Ställde klockan men försov mig ändå.. hursomhelst så blev det jakt trots allt.
Jag åkte till gården med vakkojan.. det satt några måsar på ladugården och kajor och duvor flög runt. Jag laddade bössan och gick dit.. alla fåglar stack på direkten. Jag stod kvar en bra stund.. men gav upp. Jag gick ut på åkern och ställde ut bulvaner.. sen satte jag mig mot ett träd iklädd lövcamo. Kråkorna genomskåda bluffen lite för tidigt men en kaja lyckades jag att lura. En timme senare hade det inte blivit något mer.. jag gick in på gården igen.. 5 duvor flög upp och jag fick en i sista stund. Jag åkte bort till gården med vakloftet istället.. Åkern var tom på fåglar.. men inne på gården satt de! En rejäl flock kajor.. problemet var att ta sig ur bilen osedd..  Det sket sig och alla fåglar stack.. Jag ställde mig i maskinhallen en stund och snart så vågade kajorna sig tillbaka. Jag klev ut och lyckades skjuta 2st...
Inget vidare resultat men så blir det när man försover sig.. 3 kajor och en duva trots allt. Fåglarna slängdes som åtel ihop med några skivor rostbröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar