tisdag 7 mars 2017

Vakat räv

Satte mig i vaktornet vid 2100..blåsigt värre! 2245 kommer en räv springandes på 60-70m håll och jag försöker knäppa den i farten.. Den tvärvänder och jag ser den springa obehindrat några hundra meter bort..skit oxå..bom. 2259 kommer en räv från min högra sida.. knappt 40m bort.. jag riktar in kikaren och då piper mina hörselskydd! Trycker på knappen..klick.. räven vänder men jag hinner skjuta den och den dör på fläcken.. Jag sitter kvar för det skall vara 4 rävar i området..även om jag inte hört några ikväll. 0040 vrider jag på huvudet och tittar i min lilla glugg åt höger.. där står något suspekt.. en RÄV! Den ilar mot den andra och jag riktar in pangen! PANG!! Stendöd på fläcken.. Jag åker bort till kojan på bondgården och vakar till 0200..men det var dött där inatt.. En dubble blev det i vart fall.. Det är räv 8 och 9 på samma åtel denna säsong.. Nu är jag uppe i 12 rävar detta jaktår.. Månen är lite mer än halv nu.. imorgon testar jag förmodligen en skogsåtel..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar