lördag 18 mars 2017

Påbörjat vårstädning..

Häromdagen körde jag ett lass med bröte till tippen.. och idag började jag att fylla nästa lass. Våren är här med sina måsten.. Lökarna tittar upp i rabatten.. myggen vaknar och den första påkörda paddan sågs igår. Bina var ute en vända i förra veckan.. Varje år rensar jag rent runt bärbuskar och fruktträd och bättrar på med jord och avslutar med täckbark.. Gräsmattan skall jag gödsla med hönsgödsel har jag tänkt. Sen skall jag väl ta och odla något ätbart och rensa rabatter.. Utekrukorna behöver nya blommor men några pense'er tänker jag inte köpa.. rådjuren går ju upp på trappan och äter upp dem till och med.. Fåglarna är i farten i sina holkar och har verkligen vårkänslor.... Själv börjar suget efter mc kortet att växa och även suget efter öl och grillat kött..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar