tisdag 14 februari 2017

Vakat räv..

Satte mig i vaktornet kl2200.. Första räven dök upp efter 2h så antagligen var den framme när jag kom och blev skrämd.. det tar så gott som alltid 2h innan de kommer tillbaka. Jag hann inte få in den i kikaren innan den var borta. Även idag dök en hare upp.. och även idag hoade 3 rävar runt tornet. 0100 fick jag syn på en räv.. det var precis att den syntes i kikaren.. Jag riktade in mig och sköt! Det blev en redig smäll och kikaren klappade till mig på näsroten.. först trodde jag att jag fått en pipsprängning. Snarare var det så att jag höll bössan slarvigt pga trötthet och hade bara lagt upp den på kanten. Räven såg jag inte men förmodligen låg den i svackan på åkern.
Jag testade rävpipan fox heat...och omedelbart svarade rävarna.. 3 eller 4 st! De dök inte upp och min rygg och mitt ben krampade.. Jag gick ut och kolla efter räven men den låg inte på plats...jag hittade inget tecken på träff. Marken var full av spår..
Jag åkte hem och nu när jag ligger och skriver inlägget så går det en räv och hoar precis utanför sovrumsfönstret!!!  Går den inte i fällan inatt så skjuts den imon..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar