tisdag 21 februari 2017

Misslyckad jaktmorgon..

Satte mig i kråkgömslet tidigt i morse.. Det blåste rejält.. Ett gäng gäss passerade och slog på vetet bakom mig.. Kajorna flög över byn.. Jag satt en timme och endast 2 kråkor flög förbi.. fast på för hög höjd.. Inte lönt att försöka i blåsten så jag packade ihop och gick mot gården på den blöta åkern... Det var som att gå i mossmark så stegen blev tunga.. Framme vid gården så fick jag se att kråkorna satt i ett träd.. men nu hade de sett mig. Jag gick till bilen och åkte till en annan gård där duvor ställer till problem.. Det första som jag ser när jag svänger in på gården är kajor...massor av kajor! Där var flocken jag väntat på under morgonen... Jag gick ut och lyckades skjuta 1 kaja och 2 duvor innan de drog iväg.. Högt flyg i hård vind är inte det bästa förutsättningarna... Hemåt igen... nya tag en annan dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar