söndag 19 februari 2017

Åtlat..

Åkte bort till jägarn som har angränsande mark idag.. men han var inte hemma. Jag tog mig istället ner till vaktornet och åtlade lite. Eftersom hunden och lillgrabben var med så tog vi en hundpromenad på grannmarken där grytet skulle finnas.. Det kan ju vara kul att veta tänkte jag.. Men det var svårt att hitta grytet i den branta slänten.. Vi gick vidare mot mitt torn istället.. och där låg rester från min åtel vid några stenblock.. Och såg man på ett krypin i berget! Blott 100m från tornet!! Rävskit överallt och nosgropar från grävling fanns det också..  När vi kom tillbaka till bilen så stötte vi ihop med en hundägare.. Han berättade att det låg ett gryt i slänten och att han fotat rävvalpar där för några år sedan.. Han berättade även om att han sett lospår 300m från åteln.. men det var nåt år sen.. Jag gick till åteln och slängde ut nytt käk.. 2 av gässen hade försvunnit från åteln..  Under kvällen ringde jaktgrannen.. laget ville satsa på lojakten nu och ville inte ha några hundar på marken innan dess.. De ville inte ha någon mer i jaktlaget heller.. men jag tror att de missuppfattade mig.. Vi får väl se hur det blir framöver.. nu vet de att jag finns..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar