måndag 16 januari 2017

Vakat räv..

Satte mig i kojan på bondgården klockan 22.00.. Det fanns ingen snö men månskenet räckte då det var molnfritt. Klockan 23.00 hörde jag första räven 5-600m bort... men sen var det tyst.. Vid 00.15 hörde jag en smäll på långt håll.. 01.00 hörde jag ännu en smäll..och 01.30 ytterligare en smäll. Några rävar syntes inte till.. 02.00 testade jag att göra några muspip.. då hörde jag en räv tjoa åt det håll där den hördes klockan 23.00..... 02.30 packade jag ihop.. Funderade på vart rävarna var ikväll.. kan det vara så att nån åtlar och skjuter i närområdet? Isåfall stöp väl 3 rävar ikväll och senast jag vakade så hörde jag en smäll också.. Om det nu inte var kossorna som bonkade i nåt så det lät.. På vägen hem såg jag ett rådjur gå över vägen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar