torsdag 29 december 2016

Skogen med stövarn..116h

Bestämde mig för att göra ett eftermiddags- släpp med stövarn.. Jag åkte bort till marken och bommen stod öppen.. lika bra att åka hela vägen in då. Men i änden på vägen hade markägaren parkerat. Jag åkte och släppte i ett annat område istället. Stövarn sökte ut mot en höjd.. Jag gick sakta efter... Sen sökte han vidare mot en sjökant men vände ut på hygget istället. Han nosade runt och sen tog han ett varv runt höjden. Vi gick mot bilen och korsade vägen.. Där tog han upp det gamla viltspåret som jag gjorde häromdagen och följde efter.. Det luktade räv ännu. Han sökte runt på kullen och ner mot en mosse.. sen följde han längs vägen.. och plötsligt var han ute på vägen och rörde sig bortåt bebyggelsen.. Vilken otur och det såg inte ut som att han hade några planer på att vända. Jag visslade för nu var han 518m bort längs vägen. Han fortsatte bortåt så jag gick till bilen. Ja denna gången tog jag faktiskt bilen och förföljde hunden..  det var alldeles för stor chans att han skulle stöta ihop med katter och hundar bland husen.. Jag fick syn på jycken och han hade följt efter en joggande tjej. Han ville inte låta sig kopplas utan sprang in i en trädgård och nosade på en hundgård.. Jag lyckades lura honom och koppla så vi åkte hemåt igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar