lördag 24 december 2016

Skogen med stövarn..115h

Jaga på julafton måste man göra.. Jag lät stövarn nosa på den fällfångade räven innan jag åkte hemifrån... Den luktade spännande helt klart. Borta i skogen så körde jag längst in i marken och släppte hund. Han sökte ut mot kanten av en bäck.. och när han tog sig över så drog han iväg 500m... sen var drevet igång och buktade bra.. Jag kollade efter spår där han drev förra gången men det syntes inga.. borde ha varit räv senaste drevet som gick där. Idag försökte jag ta mig fram för att se drevdjuret.. men det rörde sig tyst och det fanns inga spår trots att marken var mjuk och blöt. Drevet varade i 30min innan det tystnade.. några minuter senare kom hunden tillbaka.  Jag kollade av flera ställen där drevet passerat men inga spår fanns..
Jag åtlade på hygget innan vi for hemåt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar