torsdag 15 december 2016

Skogen med stövarn..107h

Tog en vända till skogen på fm.. Tanken var att släppa vid åteln men en man var ute och rastade sin hund längs vägen. Jag körde vidare in i marken och lastade ur hunden. Jag gick mot en ås och släppte..  Han nosade flitigt i backen och sökte ut..  På 250m håll hörde jag skall.. enligt kartan så stod han still i en slänt.. Det stod still en stund och sen kom han närmre.. Strax därefter kom mannen som rastade hunden och min hund i släptåg..  inte helt oväntat. Jag försökte koppla men det var lika lätt som att bestiga mount everest... Jag frågade mannen vilken väg han tänkte ta genom skogen och sa åt honom att fösa bort hunden utifall att han följde efter.. Hunden följde efter en bit men snart hördes drevskall.. nu drev han åt ett annat håll och jag smög mig närmre.. drevet gick ut mot en mosse och där vände det.. det var spännande som bare den men det passerade lite för långt ifrån mig.. Drevet gick nu åt det håll mannen sa att han skulle ta.. det tystnade och efter ett tag verkade det som hunden följt i mannens spår.. jag såg på pejlen att han kom ut i änden på en timmerväg.. det stod still men strax vände det i hans egna spår.. Jag gick närmre och mötte hund..  Han kopplades och en timme fick räcka idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar