torsdag 8 december 2016

Skogen med stövarn...101h

Nu har stövarn passerat 100h i skogen lös..
Jag släppte hunden vid konstgrytet idag.. han nosade runt i slänten vid grytet så nåt intressant måtte det ha luktat.. På vägen låg nya färska rävskitar.. på denna marken nyttjas vägen flitigt av både räv och grävling. Hunden höll sig i närheten och vi traskade mot åteln.. Sjön låg blank och isen verkade borta..  men ack vad fel jag hade.. stövarn gjorde som jesus och gick på vattnet. Jag fick ropa in honom men det funkade dåligt för nu var han nåt på spåret så jag började springa ifrån honom istället.. Tricket funkade och hunden kom med mig. Idag försökte vi ta lite nya vägar genom marken.. vinden låg fel och var kraftig. Här och där hittades spår efter räven.. älgben.. avbitna fjädrar och spillning..  Hunden gjorde flera sök på 180-230m.. och ett längre sök på 586m...  Något drev blev det inte idag.. men en sak är säker.. det finns räv på marken. Jag vill ha snö nu så jag lättare kan prägla hunden på räv.. ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar